Antidote - tiret quadratin et demi-quadratin
Thread poster: Anne Besnier
Anne Besnier
Anne Besnier  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:40
English to French
+ ...
May 28, 2015

Bonjour,

J'utilise Antidote pour corriger les fautes de grammaire et d'orthographe dans mes traductions.

A ma grande surprise, Antidote remplace les tirets demi-quadratins par des tirets quadratins. Cela ne me paraît pas élégant entre les dates ou entre deux horaires, par exemple. Il me semble que le tiret demi-quadratin peut être utilisé à la place du tiret quadratin.

Je souhaite connaître votre avis et je souhaite savoir s'il est possible de change
... See more
Bonjour,

J'utilise Antidote pour corriger les fautes de grammaire et d'orthographe dans mes traductions.

A ma grande surprise, Antidote remplace les tirets demi-quadratins par des tirets quadratins. Cela ne me paraît pas élégant entre les dates ou entre deux horaires, par exemple. Il me semble que le tiret demi-quadratin peut être utilisé à la place du tiret quadratin.

Je souhaite connaître votre avis et je souhaite savoir s'il est possible de changer ce paramètre dans Antidote.

Merci d'avance
Collapse


 
Platary (X)
Platary (X)
Local time: 00:40
German to French
+ ...
Le manuel ? May 28, 2015

Page 121, ici :

https://www.druide.com/telecharger/doc/posologie.pdf

Cela devrait répondre à votre question.


 
Anne Besnier
Anne Besnier  Identity Verified
United Kingdom
Local time: 23:40
English to French
+ ...
TOPIC STARTER
Merci ! May 28, 2015

Merci Adrien ! Je me sens déjà moins fachée avec Antidote

 


To report site rules violations or get help, contact a site moderator:

Moderator(s) of this forum
Andriy Bublikov[Call to this topic]

You can also contact site staff by submitting a support request »

Antidote - tiret quadratin et demi-quadratin






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »