Pages in topic:   [1 2] >
Ordia
Thread poster: Lars Finsen
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
Mar 16, 2011

Ordia ser ut til å være en ny ordboksressurs. Iallfall har ikke jeg
lagt merke til dem før. Er det noen av dere som har erfaring med dem?
De er mye rimeligere enn Clue. Men like bra?


 
Per Magnus
Per Magnus  Identity Verified
Local time: 12:59
English to Norwegian
Clue Mar 16, 2011

Jeg synes i grunnen ikke Clue er spesielt bra, men den er rask og oversiktlig. WordFinder er vesentlig mer omfattende. Kr 1 900 for Ordia er jo ikke så voldsomt billig.

[Edited at 2011-03-16 12:39 GMT]


 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Ordia Mar 20, 2011

1900 er for 5-brukerutgaven. De tar 380 for en brukerlisens, og da får man tilgang til alle ordbøkene. For tilsvarende tjeneste fra Clue måtte man opp i flere tusen. Også Ordnett tar seg betalt for hver enkelt ordbok.

Siden ingen tydeligvis har erfaring med Ordia, påtar jeg meg jobben med å være prøveklut. 380 kroner er tross alt et overkommelig beløp å kaste ut av vinduet hvis det skulle være bortkasta. Men det kan være verdt forsøket.

Jeg hadde fri tilgan
... See more
1900 er for 5-brukerutgaven. De tar 380 for en brukerlisens, og da får man tilgang til alle ordbøkene. For tilsvarende tjeneste fra Clue måtte man opp i flere tusen. Også Ordnett tar seg betalt for hver enkelt ordbok.

Siden ingen tydeligvis har erfaring med Ordia, påtar jeg meg jobben med å være prøveklut. 380 kroner er tross alt et overkommelig beløp å kaste ut av vinduet hvis det skulle være bortkasta. Men det kan være verdt forsøket.

Jeg hadde fri tilgang til Clue i en periode siden jeg oversatte for dem. Kan være enig i at den ikke var spesielt bra. Det var mye feil, men mye nyttig også, og brukbar funksjonalitet. Verdt de pengene de tar for den var den dog ikke. Det kan godt hende at Ordia vil være et sammenliknbart alternativ. Skal rapportere litt om ei ukes tid eller to.
Collapse


 
Per Magnus
Per Magnus  Identity Verified
Local time: 12:59
English to Norwegian
Enbruker Mar 20, 2011

Ligger det noen begrensninger på antall maskiner for enbruker-utgaven? Enig i at 380 kr ikke er noen pris å krangle på, men jeg er avhengig av å installere alle programmer på de tre maskinene jeg bruker.

 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Ordia Mar 20, 2011

En på kontoret, en hjemme og en på hytta?

Jeg finner ikke noe definitivt om slike løsninger på hjemmesidene deres: www.ordia.no

Det kan se ut som du må betale tre lisenser. Men du kan jo ta kontakt og spørre dem om det kan ordnes på rimeligere vis.

Det ser ut til at de tekniske ordbøkene de publiserer er digitale versjoner av Prestesæter. Jeg har en viss erfaring med d
... See more
En på kontoret, en hjemme og en på hytta?

Jeg finner ikke noe definitivt om slike løsninger på hjemmesidene deres: www.ordia.no

Det kan se ut som du må betale tre lisenser. Men du kan jo ta kontakt og spørre dem om det kan ordnes på rimeligere vis.

Det ser ut til at de tekniske ordbøkene de publiserer er digitale versjoner av Prestesæter. Jeg har en viss erfaring med den papirbaserte engelsk-norske, og den har sine mangler, men det hender jo at man finner noe der. Ut fra det de sier på Ordia-sidene virker det som om det er gjort en god del arbeid med å oppdatere og supplere dem, og det høres jo i utgangspunktet bra ut.
Collapse


 
Anders Arlberg
Anders Arlberg  Identity Verified
Sweden
Local time: 12:59
English to Norwegian (Bokmal)
+ ...
"ORDIA" anyone?? ..let me know. Mar 21, 2011

Klart interessant tema, synes jeg. Jeg jager også nå etter en "Ordia"- lisens. Om noen vet hvordan man får klørne i en slik, så skriv gjerne en linje eller to om det..

 
Anders Arlberg
Anders Arlberg  Identity Verified
Sweden
Local time: 12:59
English to Norwegian (Bokmal)
+ ...
Got it! Mar 21, 2011

Takk til både Per Magnus og Lars!
Jeg fant en link til ordboken og prisene på http://www.ordia.no/prices
Nå kaster jeg meg i vei med å bestille en lisens for å teste den..


 
Per Magnus
Per Magnus  Identity Verified
Local time: 12:59
English to Norwegian
Nesten, men ikke helt. Mar 22, 2011

Lars Finsen wrote: En på kontoret, en hjemme og en på hytta?


En stasjonær på kontoret, en 15" når jeg er ute hos kunder etc. og en 9" når jeg er på ferie


 
Anders Arlberg
Anders Arlberg  Identity Verified
Sweden
Local time: 12:59
English to Norwegian (Bokmal)
+ ...
Got it (Part II ) Mar 23, 2011

Har installert sw nå, og lagt inn lisensen, lastet ned ordbøker. Melder meg med eventuelle gledesytringer..

 
Leif Henriksen
Leif Henriksen  Identity Verified
Norway
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
Har det blitt noen erfaringer? May 18, 2011

Jeg lurer også på å kjøpe en Ordia-lisens, og 380 er jo ikke all verden. Men det hadde være greit å høre fra dere som skulle prøve den - hvordan har det gått?

Det jeg er mest i tivl om, er at lisensen ser ut til å være bundet til maskinen, ikke til brukeren. I likhet med de fleste her bruker jeg naturligvis 'et utvalg' maskiner. Hvordan har dette blitt tacklet av dere?

Hilsen Leif H.


 
Lars Finsen
Lars Finsen
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
TOPIC STARTER
Avventer. May 18, 2011

Stilte meg avventende da jeg hørte at Andersar skulle ta rollen som prøveklut. Men jeg kunne godt tenke meg å overta rollen hvis vi ikke hører noe mer innen helga.

 
Camilla Larsen
Camilla Larsen
Norway
Local time: 12:59
Resultat? Jul 1, 2011

Dytter litt på denne.

Hvordan fungerer ordia for dere som har prøvd?

Har ikke kommet noen gledesytringer - men ikke det motsatte heller så vidt jeg kan se.


 
Gro Larsen Espelid (X)
Gro Larsen Espelid (X)  Identity Verified
Local time: 12:59
English to Norwegian
+ ...
Erfaring Nov 20, 2011

Hei,

Eg har brukt Ordia i rundt 6 mnd no, og har stor nytte av den. Veldig praktisk med søk i to ordbøker og det er den einaste elektroniske spesialordboka for jernbane så vidt eg veit. For den som treng tekniske ordbøker på tysk og engelsk vil eg absolutt anbefale Ordia.

Mvh,
Gro


 
Ronny Nielsen
Ronny Nielsen  Identity Verified
Dominican Republic
Local time: 07:59
Member (2011)
English to Norwegian
+ ...
Ordia Apr 16, 2012

Hei,

Ordia er lagt ned og nettsidene sier at Formatic skal fortsette driften. Er det noen som har erfaring med disse ordbøkene?


 
Eirik Birkeland
Eirik Birkeland  Identity Verified
Norway
Local time: 12:59
English to Norwegian (Bokmal)
+ ...
Årlig bump Feb 28, 2014

Hei,

Jeg vurderer innkjøp av et knippe med ordbøker. Planlagt bruksområde for øyeblikket er teknisk oversettelse. Er det noen andre som er fornøyd med Ordia/Formatic sine ordbøker? Deres gamle hjemmeside har lite info, og Formatic har ingen info.

Men jeg ser at ifinger.com har ihvertfall én av deres ordbøker.
... See more
Hei,

Jeg vurderer innkjøp av et knippe med ordbøker. Planlagt bruksområde for øyeblikket er teknisk oversettelse. Er det noen andre som er fornøyd med Ordia/Formatic sine ordbøker? Deres gamle hjemmeside har lite info, og Formatic har ingen info.

Men jeg ser at ifinger.com har ihvertfall én av deres ordbøker.

http://ifinger.com/?product=formatic-teknisk-engelsk-ordbok

Til skarve 199,- tar jeg sjansen på at det er en god ordbok

Mvh.,
Eirik

[Edited at 2014-02-28 20:43 GMT]
Collapse


 
Pages in topic:   [1 2] >


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Ordia






Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »
Trados Business Manager Lite
Create customer quotes and invoices from within Trados Studio

Trados Business Manager Lite helps to simplify and speed up some of the daily tasks, such as invoicing and reporting, associated with running your freelance translation business.

More info »