Forlængelse af abonnement på Gyldendal Online
Thread poster: Jørgen Madsen
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
Apr 1, 2013

Når man tegner abonnement på Gyldendals onlineordbøger, står der, at man en måned inden abonnementet udløber vil modtage en mail, der minder én om at forlænge. Jeg har abonneret i flere år, men har aldrig modtaget en påmindelse på mail, hvilke irriterer mig grænseløst. Jeg opdager det nemlig først efter noget tid, fordi jeg har to forskellige abonnementer (Super Pro og Teknik Pro).
Har andre de samme problemer, eller er det kun mig?


 
564354352 (X)
564354352 (X)  Identity Verified
Denmark
Local time: 07:10
Danish to English
+ ...
Jeg får påmindelser i god tid Apr 1, 2013

Hej Jørgen

Jeg får de lovede påmindelser, no problem whatsover.

Mon ikke en lille påmindelse TIL Gyldendal vil løse problemet?

De er i øvrigt vældigt flinke og til at tale med direkte. Da jeg ønskede at slette ét abonnement og tilføje et andet, hvilket netop ville betyde forskellige fornyelsesfrister, gav de mig bare gratis adgang til det nye abonnement med det samme, så jeg stadig kun skulle forny aftalen én gang om året.

Pøjpøj
... See more
Hej Jørgen

Jeg får de lovede påmindelser, no problem whatsover.

Mon ikke en lille påmindelse TIL Gyldendal vil løse problemet?

De er i øvrigt vældigt flinke og til at tale med direkte. Da jeg ønskede at slette ét abonnement og tilføje et andet, hvilket netop ville betyde forskellige fornyelsesfrister, gav de mig bare gratis adgang til det nye abonnement med det samme, så jeg stadig kun skulle forny aftalen én gang om året.

Pøjpøj

Gitte
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Jeg har brokket mig tidligere... Apr 1, 2013

Jeg har faktisk tidligere gjort Gyldendal opmærksom på, at jeg aldrig har fået disse påmindelser, men det har ikke givet anledning til forandring. Desuden er jeg grundigt knotten over, at mit "årsabonnement" kun varer 8½ måned (31.03.2013 til 14.12.2013), og at det starter dagen før købsdatoen (har forlænget i dag)...

 
Christina Kjaergaard
Christina Kjaergaard  Identity Verified
Denmark
Local time: 07:10
Member (2008)
English to Danish
+ ...
Enig! Apr 1, 2013

Hej Jørgen

Jeg kender det........

Jeg har nu endelig fået lavet det sådan, at mine abonnementer forlænges automatisk, således at de bare sender en faktura.

Bemærk, at de giver 25 % rabat til medlemmer af Translatørforeningen. Det har jeg lige fået.

God arbejdslyst!

Christina


 
Rasmus Drews
Rasmus Drews  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
Kender det godt Apr 1, 2013

Ja, det oplever jeg også altid. Jeg finder altid først ud af, at abonnementet er udløbet, når jeg ikke kan forstå, at jeg ikke kan logge ind...

På mange områder er Ordbogen.com en meget bedre, mere prof og mere driftssikker ordbog, men Gyldendal har en sjælden gang et forslag/ord, som den anden ikke har - ellers havde jeg for længst droppet mit abonnement.


 
Jeanette Brammer
Jeanette Brammer  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
De skal passse på med den ringe service Apr 1, 2013

Ja! For pokker, hvor jeg kender det! Lige pludselig kan jeg ikke bruge onlineordbogen, og jeg spekulerer over, om der måske er en teknisk fejl et eller andet. Så, efter lang tid, dæmrer det pludselig, at det kan være, abonnementet er udløbet. Det er virkelig irriterende! Én ting er, at jeg ikke får nogen påmindelsesmail, men de kunne da i det mindste komme med en besked på selve ordbogen, der fortalte, at man ikke længere havde adgang på grund af manglende abonnementsbetaling. Og så ... See more
Ja! For pokker, hvor jeg kender det! Lige pludselig kan jeg ikke bruge onlineordbogen, og jeg spekulerer over, om der måske er en teknisk fejl et eller andet. Så, efter lang tid, dæmrer det pludselig, at det kan være, abonnementet er udløbet. Det er virkelig irriterende! Én ting er, at jeg ikke får nogen påmindelsesmail, men de kunne da i det mindste komme med en besked på selve ordbogen, der fortalte, at man ikke længere havde adgang på grund af manglende abonnementsbetaling. Og så lige et link, der styrede én videre til betaling, så man ikke skulle ligge og rode med det.

Sidst det skete, ringede jeg til Gyldendal og brokkede mig, men de har åbenbart ikke taget mine gode forslag til sig, for nu er det lige sket igen, at jeg pludselig ikke har adgang. De skal lige passe på med den dårlige service. For ikke så forfærdelig længe siden var Ordbogen.com så ringe, at man var nødt til at have Gyldendal Online ved siden af, men Ordbogen.com bliver hele tiden bedre, og de er hurtige til at opdatere med nye ord. Dog synes jeg stadig, at Gyldendal går mere i dybden med specielle betydninger af ord, så jeg vil nødig undvære den.
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Som at slå i en dyne... Apr 4, 2013

Jeg har skrevet til Gyldendal for at brokke mig over den manglende påmindelse og over, at min abonnementsperiode kun var angivet til 8½ måned, selvom jeg har betalt for et helt år... dette er dog rettet nu, men om det bare var et glitch, ved jeg ikke. Jeg var heller ikke tilfreds med, at abonnementsperioden starter dagen FØR jeg købte og betalte, samt at prisen ikke hang sammen med de priser, der var angivet på deres hjemmeside. Endelig var jeg ikke tilfreds med deres "kvittering", når m... See more
Jeg har skrevet til Gyldendal for at brokke mig over den manglende påmindelse og over, at min abonnementsperiode kun var angivet til 8½ måned, selvom jeg har betalt for et helt år... dette er dog rettet nu, men om det bare var et glitch, ved jeg ikke. Jeg var heller ikke tilfreds med, at abonnementsperioden starter dagen FØR jeg købte og betalte, samt at prisen ikke hang sammen med de priser, der var angivet på deres hjemmeside. Endelig var jeg ikke tilfreds med deres "kvittering", når man køber abonnement. Der er hverken dato eller momsbeløb eller noget. Det er ikke en kvittering, som lever op til revisionslovens bestemmelser.

Indtil videre har jeg ikke hørt fra Gyldendal...

I øvrigt er jeg enig med Jeanette, at det er en farlig fremgangsmåde at tro, at der ikke er alternativer til Gyldendal online. Måske har de ikke Gyldendals bredde endnu, men de er godt på vej, og de er meget mere servicemindede. Tjenesten på fx Ordbogen.com er desuden betydeligt bedre, fx er søgehastigheden til tider meget langsom på Gyldendal, og der er af og til driftsafbrydelser...
Collapse


 
Merete Hvas
Merete Hvas  Identity Verified
Denmark
Local time: 07:10
Member (2007)
English to Danish
+ ...
Har også skrevet og brokket mig Apr 4, 2013

Jeg har faktisk også lige skrevet til Gyldendal i dag og brokket mig over, at jeg hverken får en faktura eller står registreret med mit CVR-nummer, selv om jeg betaler for et erhvervsabonnement. Jeg har tidligere skrevet til dem om dette, men fik at vide, at det kunne der sandelig ikke laves om på. I går var jeg så på et kursus om moms fik den tossede ide, at tingene skal gøres rigtigt, så nu fik Gyldendal en lidt hårdere tone... See more
Jeg har faktisk også lige skrevet til Gyldendal i dag og brokket mig over, at jeg hverken får en faktura eller står registreret med mit CVR-nummer, selv om jeg betaler for et erhvervsabonnement. Jeg har tidligere skrevet til dem om dette, men fik at vide, at det kunne der sandelig ikke laves om på. I går var jeg så på et kursus om moms fik den tossede ide, at tingene skal gøres rigtigt, så nu fik Gyldendal en lidt hårdere tone

Mht. alternativer må jeg indrømme, at jeg ikke har brugt Ordbogen.com særlig meget, siden Fagordbogen overgik til Gyldendal. Jeg har dog bevaret et beskedent abonnement til få hundrede kr./år, og jeg er ikke særlig imponeret over ordbogens forslag - så når I nu skriver så rosende om den, har I jo nok et mere omfattende abonnement end jeg. Hvilke af Ordbogen.com's ordbøger kan anbefales (engelsk-dansk), og er priserne overkommelige? Gyldendal er jo i den ret pebrede ende ... (jeg har Super Pro til ca. 2500 kr./år).

Forårshilsner
Merete
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Bruger stadig Gyldendal... Apr 4, 2013

Jeg bruger også fortsat Gyldendal, men var begejstret for Ordbogen.com, indtil fagbogen (Jørgen Rohde) gik tilbage til Gyldendal. Men det er netop den form for manglende service og stivstikkeri, som Merete beskriver, der får mig til at blive i tvivl og overveje, om der er alternativer. Og der er der. De er endnu ikke så gode kvalitetsmæssigt som Gyldendal, men de er væsentligt mere servicemindede, progressive og oppe på beatet. Gyldendal er en tung mastodont, så de skal forstå at fornye... See more
Jeg bruger også fortsat Gyldendal, men var begejstret for Ordbogen.com, indtil fagbogen (Jørgen Rohde) gik tilbage til Gyldendal. Men det er netop den form for manglende service og stivstikkeri, som Merete beskriver, der får mig til at blive i tvivl og overveje, om der er alternativer. Og der er der. De er endnu ikke så gode kvalitetsmæssigt som Gyldendal, men de er væsentligt mere servicemindede, progressive og oppe på beatet. Gyldendal er en tung mastodont, så de skal forstå at fornye og udvikle sig, hvis de også vil være en del af markedet i fremtiden.Collapse


 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 07:10
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Man kan normalt se, hvornår man skal betale Apr 4, 2013

Jeg er helt enig - når de fleste andre kan sende en mail, når det er på tide at betale, så skulle Gyldendal kunne finde ud af det.

Jeg mener, at jeg får dem... og jeg har endda betalt i år, viser det sig!

Lige netop nu (torsdag d. 4. april) er der 'ikke adgang til loginsystemet. Du har midlertidigt fuld adgang' !*

Normalt, hvis man klikker på 'Din adgang' eller noget lignende på forsiden, kan man se, hvor længe der er endnu, inden hammeren falder.<
... See more
Jeg er helt enig - når de fleste andre kan sende en mail, når det er på tide at betale, så skulle Gyldendal kunne finde ud af det.

Jeg mener, at jeg får dem... og jeg har endda betalt i år, viser det sig!

Lige netop nu (torsdag d. 4. april) er der 'ikke adgang til loginsystemet. Du har midlertidigt fuld adgang' !*

Normalt, hvis man klikker på 'Din adgang' eller noget lignende på forsiden, kan man se, hvor længe der er endnu, inden hammeren falder.

Men hvor tit gør man det? Hvis de siger, de sender en mail, skulle de gøre det...

Jeg synes også, at deres priser er noget rod - det er ikke nemt at se, hvad jeg egentlig abonnerer på, og bare forny. Men før eller siden bliver der måske tyndet ud i det, nu konkurrencen er værd at tage alvorligt!
________________

*Det er tilbage til normalt. På Forsiden, under Din Konto, kan man klikke på 'Se dine abonnementer'

Men det kan man på så mange andre sider, man abonnerer på, og de sender mails alligevel.
I disse automatiske tider, skulle man tro, det var nemt nok.




[Edited at 2013-04-04 10:10 GMT]
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Så fik jeg endelig svar fra Gyldendal Apr 8, 2013

De har massive problemer med deres webshop, og de er ved at lave et helt nyt system.
Ved en systemfejl blev der lagt moms på beløbet af to gange, men nu får jeg penge retur. Ved endnu en systemfejl var mit årsabonnement på 8½ måned, men det er nu rettet. Ved endnu en systemfejl fik jeg ingen påmindelser om forlængelse af abonnement, men det skulle nu være rettet. På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at få en lovformelig kvittering (medmindre man skriver og brokker sig), m
... See more
De har massive problemer med deres webshop, og de er ved at lave et helt nyt system.
Ved en systemfejl blev der lagt moms på beløbet af to gange, men nu får jeg penge retur. Ved endnu en systemfejl var mit årsabonnement på 8½ måned, men det er nu rettet. Ved endnu en systemfejl fik jeg ingen påmindelser om forlængelse af abonnement, men det skulle nu være rettet. På nuværende tidspunkt er det ikke muligt at få en lovformelig kvittering (medmindre man skriver og brokker sig), men det skulle alt sammen ændre sig til det bedre, når de (en gang) får deres nye webshop op og køre. Det bliver spændende...
Collapse


 
Jørgen Madsen
Jørgen Madsen  Identity Verified
Local time: 07:10
English to Danish
+ ...
TOPIC STARTER
Bemærk i øvrigt... Apr 23, 2013

at man nogle gange uforvarende kan kopiere et skjult foranstillet tegn med ind i søgefeltet (hvis man kopierer fra et andet program/vindue), hvilket betyder, at søgningen ikke giver noget resultat, selvom det ord, man leder efter, findes i ordbogen.

 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Forlængelse af abonnement på Gyldendal Online






TM-Town
Manage your TMs and Terms ... and boost your translation business

Are you ready for something fresh in the industry? TM-Town is a unique new site for you -- the freelance translator -- to store, manage and share translation memories (TMs) and glossaries...and potentially meet new clients on the basis of your prior work.

More info »
CafeTran Espresso
You've never met a CAT tool this clever!

Translate faster & easier, using a sophisticated CAT tool built by a translator / developer. Accept jobs from clients who use Trados, MemoQ, Wordfast & major CAT tools. Download and start using CafeTran Espresso -- for free

Buy now! »