Lave priser
Thread poster: Mette Hansen
Mette Hansen
Mette Hansen  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Jul 10, 2019

Så er der igen slået et nyt job op her på proz.com, hvor firmaet tilbyder 0,04-0,06 USD per ord.
Den eneste måde at komme disse underbetalende virksomheder til livs er at boycutte dem og ignorere disse jobopslag.
Jeg er sikker på, at størstedelen af os bare sletter beskeden og kommer videre med dagen, men da de kan blive ved med at tillade sig disse priser, må det jo betyde, at nogen accepterer dem.
Så hermed en opfordring til at ignorere disse latterligt lave priser, s
... See more
Så er der igen slået et nyt job op her på proz.com, hvor firmaet tilbyder 0,04-0,06 USD per ord.
Den eneste måde at komme disse underbetalende virksomheder til livs er at boycutte dem og ignorere disse jobopslag.
Jeg er sikker på, at størstedelen af os bare sletter beskeden og kommer videre med dagen, men da de kan blive ved med at tillade sig disse priser, må det jo betyde, at nogen accepterer dem.
Så hermed en opfordring til at ignorere disse latterligt lave priser, så er de nødsaget til at tilbyde mere.
Jeg håber inderligt, at I alle følger trop.
Hilsen,
Mette
Collapse


Elke Adams
Susanne Hemdorff
Kirsten Larsen (X)
Christine Andersen
Susan Murphy Lamprecht
Else Agersnap
Luca Vaccari
 
Christine Andersen
Christine Andersen  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:54
Member (2003)
Danish to English
+ ...
Eller svar med en realistisk pris Jul 10, 2019

Indrømmet, det er ikke hver gang, jeg gør det, men det tager ikke mange minutter at sende et par linjer om, at jeg har nok at lave for kunder, der betale mere end det dobbelte.

Det kommer lidt an på, hvordan mailen ser ud, men hvis det er en personlig mail, kan jeg godt finde på at fortælle dem, hvad jeg ville forlange for jobbet.

Bare så de har noget at tænke over...


Alice Wolfe, DDS (X)
Susan Murphy Lamprecht
Susanne Hemdorff
Luca Vaccari
Tomasz Sienicki
 
Marianne Dahl
Marianne Dahl  Identity Verified
Denmark
Local time: 18:54
Member (2002)
English to Danish
+ ...
Lave priser Jul 10, 2019

Hvis jeg har tid, og hvis forespørgslen ellers ser ok ud, så svarer jeg med de priser, jeg tager, og at de meget gerne må vende tilbage, når de har et budget til kvalitetsoversættelse etc. etc. Det er bare, så de er klar over, at det ikke er ok med deres lave priser.

Alice Wolfe, DDS (X)
Susan Murphy Lamprecht
Susanne Hemdorff
Luca Vaccari
Tomasz Sienicki
 
Charles Ek
Charles Ek  Identity Verified
United States
Local time: 11:54
Member (2009)
Norwegian to English
+ ...
Run, don’t walk away Jul 10, 2019

I’m writing in English because I read Danish fluently but do not write it well.

My advice is to run from this offer, don’t walk. I checked the street address provided in the ProZ job listing. A Google Street View result shows it to be a residence. There are also some aspects to the wording of the job listing that raise my hackles.


 


There is no moderator assigned specifically to this forum.
To report site rules violations or get help, please contact site staff »


Lave priser






Anycount & Translation Office 3000
Translation Office 3000

Translation Office 3000 is an advanced accounting tool for freelance translators and small agencies. TO3000 easily and seamlessly integrates with the business life of professional freelance translators.

More info »
Trados Studio 2022 Freelance
The leading translation software used by over 270,000 translators.

Designed with your feedback in mind, Trados Studio 2022 delivers an unrivalled, powerful desktop and cloud solution, empowering you to work in the most efficient and cost-effective way.

More info »