Faktura/rachunek za tłumaczenie Initiator des Themas: francaiseania
|
Witam,
Mam pewien problem. Jestem jeszcze studentką i początkującym tłumaczem. Ostatnio nawiązałam kontakt z pewnym francuskim przedsiębiorstwem dla którego zrobiłam kilka tłumaczeń. Przesłali mi dane do faktury. I tu się zaczyna problem. Jako młoda osoba dopiero co wkraczająca w świat tłumaczeń nie mam zielonego pojęcia jak wygląda taka faktura czy rachunek. Istnieją jakieś wzory? Co muszę zawrzeć w takim dokumencie?
Dziękuję za wyrozumiałość i pomoc. | | | Stanislaw Czech, MCIL CL Vereinigtes Königreich Local time: 12:25 Mitglied (2006) Englisch > Polnisch + ... SITE LOCALIZER Działalność gospodarcza | Apr 6, 2011 |
Na pewno znajdą się inni, którzy mają więcej doswiadczenia jeżeli chodzi o Polskę, ale z tego co mi wiadomo aby wystawiać faktury trzeba mieć założoną działalność gospodarczą. Z Twojego postu wynika, że takiej działalności raczej nie masz więc z tego co wiem pozostaje Ci rozliczenie się na podstawie umowy o dzieło (która swoją droga wychodzi korzystniej jezeli chodzi o podatki).
Pozdrawiam
S | | | No własnie... | Apr 6, 2011 |
francaiseania wrote:
Witam,
Mam pewien problem. Jestem jeszcze studentką i początkującym tłumaczem. Ostatnio nawiązałam kontakt z pewnym francuskim przedsiębiorstwem dla którego zrobiłam kilka tłumaczeń. Przesłali mi dane do faktury. I tu się zaczyna problem. Jako młoda osoba dopiero co wkraczająca w świat tłumaczeń nie mam zielonego pojęcia jak wygląda taka faktura czy rachunek. Istnieją jakieś wzory? Co muszę zawrzeć w takim dokumencie?
Dziękuję za wyrozumiałość i pomoc.
Wzorów jaj takich nie ma.
Rachunek musie zawierać, co następuje:
1. Twoje imię + adres
2. Nazwę i adres zleceniodawcy
3. Data wystawienia rachunku + numer rachunku (no wymyśli sobie coś)
4. "Your ref." (numer referencyjny zleceniodawcy, lub numer Purchase order'a)
5. Właśnie opis i liczby n.p. "100 słów * 0.1 Euro = 10 Euro"
6. Sposób płatności (n.p. przelew bankowy)